Asiakaskokemuksen kehittäminen säästää aikaasi

Upeat asiakaskokemukset säästävät aikaasi ja tuovat viivan alle toivottua tulosta.

Asiakkaat, jotka saavat loistavaa palvelua yrityksessäsi ovat suosittelijoitasi. Suosittelijat markkinoivat yritystäsi tuttavapiirilleen ja kolleegoilleen veloituksetta. He palaavat itsekin ostamaan, ilman markkinointiponnistuksia. Säästät aikaa ja rahaa, kun nykyiset asiakkaasi pysyvät asiakkaina ja vielä tuovat sinulle uusia asiakkaita ilman maksettua ja omaa aikaasi vaativaa markkinointia.

Huonojen kokemusten paikkaamiseen kuluu aikaa ja rahaa

Monet huonoa palvelua saaneet asiakkaat eivät vaivaa sinua eivätkä kuluta aikaasi. He vain häipyvät hiljaa, eivätkä koskaan palaa asiakkaaksesi. Samaa he suosittelevat muillekin.

Jos olet kuitenkin luonut ilmapiirin, jossa asiakkaat haluavat antaa palautetta silloin kun kaikki ei ole mennyt kohdalleen, asiat voidaan korjata. Hyvin korjatun tilanteen jälkeen asiakkaasi voi olla entistä innokkaampi suosittelijasi.

Asiakkaita kannattaa kannustaa antamaan palautetta tekemällä se helpoksi. Jos et saa palautetta, jokin on pielessä.

Asioiden selvittelyyn ja korjaamiseen kuluu kuitenkin aikaa. Aikaa kuluu sinulta ja työntekijöiltäsi tai vain työntekijöiltäsi, jos olet antanut heille valtuudet hoitaa asian kuntoon itsenäisesti. Aika on rahaa, ja johdon aika on yleensä kalliimpaa.

Asiakaskokemusta mittaamalla tiedät mitä kannattaa kehittää

Asiakaskokemusta jatkuvasti mittaamalla saat tietää ajoissa, jos jokin asia aiheuttaa toistuvasti ongelmia. Toistuvien ongelmien ehkäisemiseen käytetty johdon aika maksaa itsensä nopeasti takaisin. Jatkuva mittaaminen mahdollistaa asioihin puuttumisen ennen kuin aiheutuu isompia ongelmia.

Jatkuva asiakaskokemuksen mittaaminen näyttää sinulle onko bisneksesi menossa parempaan vai huonompaan suuntaan. Tämä trendi kiinnostaa myös yrityksesi ostajaa, jos sellainen tulee lähivuosina ajankohtaiseksi.

Asiakaskokemuksen mittaaminen kannattaa tehdä asiakkaalle vaivattomaksi. Vastaaminen lyhyeen kyselyyn sujuu nykyisin vaikka älypuhelimella.

 

 

Comments are closed.