U20 MM, Icehearts, Supercell ja yrityskulttuuri

Miten jääkiekon nuorten MM-kisat ja yrityskulttuuri liittyvät toisiinsa?

Supercell kustansi urheilujoukkue Iceheartsin U20 MM-kisojen yhdeksi pääsponsoriksi. Maksaja halusi tarjota näkyvyyttä hyvälle asialle. Tämä liittyy yrityskulttuuriin.

Icehearts on enemmän kuin urheilujoukkue. Icehearts on toimintamalli, joka on kehitetty ennaltaehkäisemään syrjäytymistä ja edistämään lasten ja nuorten hyvinvointia.

– Kyllähän se hämmentää joitain, että kisojen pääyhteistyökumppanina on taho, joka ei tee bisnestä, vaan puhuu arvoista miten ihmisten kanssa ollaan, kertoo Iceheartsin toiminnanjohtaja Ville Turkka Helsingin Sanomien haastattelussa

Mitä Icehearts-yhteistyön alku kertoo Supercellin yrityskulttuurista?

Iceheartsin ja Supercellin yhteistyö alkoi vuonna 2014 yhtiön työntekijän aloitteesta.

– Saimme Supercellistä kutsun tulla esittelemään toimintaamme. Puhuin 50 minuuttia, jonka jälkeen Ilkka Paananen [yhtiön toinen perustaja] sanoi, että ei ole koskaan näin hienosta asiasta kuullutkaan, kertoo Ville Turkka Helsingin Sanomien haastattelussa

Yrityksessä, jossa työntekijä saa toimitusjohtajan varaamaan aikaansa keskustelulle hyvän tekemisestä, on jotain hienoa.

Kun tämän keskustelun jatkona Supercell on päätynyt maksamaan Iceheartsin jääkiekon nuorten MM-kisojen yhdeksi pääsponsoriksi, niin kuinka hienolta tuntuu olla töissä tuollaisessa yrityksessä, ja seurata MM-kisoja?

Yrityskulttuuri, Supercell

The Best People Makes Best Games.

–  Haluttiin rakentaa uudenlainen firma, jossa talentti ja ihmiset on kaiken keskiössä, sanoo Ilkka Paananen Aalto EE:n haastattelussa.

Alojensa parhaat ihmiset voivat valita työnantajansa. Hieno yrityskulttuuri vetää parhaita puoleensa. Heitä on vaikea saada houkuteltua kilpailijalle rahallakaan. Olisiko tässä jo syytä yrityskulttuuriin panostamiseen?

Veikkaisin, että pelintekijän on vaikea löytää parempaa työpaikkaa kuin Supercell. Innostavan työn lisäksi on mahdollisuus tehdä hyvää ympärilleen monella tavalla.

Kuinka suurella innolla parhaat ihmiset tekevät parhaansa yrityksessä, jonka yrityskulttuuri on tällainen?

Yrityskulttuuri ja hyvän tekemisen kulttuuri

Supercell, sen perustajat ja henkilöstö ovat tehneet hyvää monessa muussakin yhteydessä. Supercellin henkilöstö keräsi Lastensairaala 2017 hankkeelle 3,4 miljoonaa euroa. Supercellin yrityskulttuuriin näyttää kuuluvan hyvän tekeminen

Supercellin perustajiin kuuluvat Mikko Kodisoja ja Ilkka Paananen ovat vahvasti tukemassa muutoinkin lasten ja nuorten hyvinvointia. Viime vuonna he perustivat Me-säätiön.

”Meillä kaikilla pitäisi olla tasavertaiset mahdollisuudet tavoitella unelmiamme, perhetaustasta tai muista lähtökohdista riippumatta.”

”Olemme itse saaneet nauttia suomalaisen yhteiskunnan hyvistä puolista, ja nyt on meidän aikamme kantaa kortemme kekoon”, kerrotaan Me-säätiön sivuilla

Suurella sydämellä – Icehearts ja Nuoret Leijonat

Tätä kirjoittaessa ei ole vielä selvillä, miten Nuorille Leijonille MM-loppuottelussa käy, mutta Icehearts on varmasti yksi näiden kisojen voittaja.

Uskon, että Iceheartsin toiminnan tukeminen ja nostaminen MM-kisojen pääsponsoriksi luo heikommassa asemassa oleville lapsille ja nuorille parempaa tulevaisuutta.
Liity Iceheartsin tukijoihin täällä.

Mitä ajattelet hyvän tekemisestä innostavan yrityskulttuurin rakentajana?
Kommentoi alle tai laita viestiä.

Ei kommentteja vielä.

Kommentoi

You must be Kirjautunut to post a comment.